söndag, februari 18, 2007

Vecka 8



Hej på er alla!
Snart har vi en veckas sportov framför oss. På fredag åker jag "tjejvasan", tre kanske långa mil. Vintern i Stockholmstrakten har inte varit den bästa med tanke på skidträning. Jag ser fram emot blåbärssoppan i skidspåret tillsammans med flera tusen tjejer.

Engelska
I väntan på att alla elever i klassen är samlade läser vi denna vecka om brunbjörnen, the brown bear. Klicka här och du kommer till övningarna. Vi börjar med Storyworld 2 efter sportlovet vecka 10. Vecka 11 kommer eleverna att arbeta med hjälp av datorstöd måndag till torsdag på mina lektioner. Jag lägger ut länkar till lektionerna här på loggonline.

IUP
Tillsammans med de elever som har haft utvecklingssamtal skriver vi nu en individuell plan för vårterminen. Planen går på remiss hem till er, har ni synpunkter hemma vill jag att ni hör av er. Vi samarbetar för att våra elever ska ha så optimala förutsättningar som möjligt för att nå goda resultat.

Semlor
På tisdag är det fastlagstisdag och då är det äntligen dags för "fettisdagssemlan". I Finland åker alla denna tisdag pulka, ung som gammal, vi äter ärtsoppa och avslutar med semlor i hetvägg (het mjölk kryddad med gardemumma). I vår familj försöker vi att hålla denna tradition vid liv.
Ha det bra, vi kanske ses i pulkabacken!
/Hellen








Inga kommentarer: