söndag, januari 14, 2007

Vecka 3

Skolstarten

Vi hade en flygande start, alla gör sitt bästa och arbetar på, underbart! Vi blir så glada när våra elever gör framsteg. Jag vet att utvecklingen blir och är synlig för eleverna, det ser vi när vi utvärderar skolarbetet i slutet på veckan.

Jag har uppdaterat bloggen, nu ser ni min skolmail, skicka e-post om ni undrar över något. Tyvärr kan jag inte läsa den hemma men i skolan håller jag mig uppdaterad.

Bild
På måndagen ska vi arbeta med bild i datorn. Vi skall sätta in oss själva i ett annat sammanhang. Vi skall vara i Fantasifabriken klockan 12.30. Hasse lär oss praktisk bildbehandling i datorn.

English chapter 3
Vi följer fortfarande Marion och Robin. Ing-formen av verb i nutid sitter ganska bra, vi hade muntligt prov i fredags. Vi fortsätter med ing-formen i imperfekt, dåtid, denna vecka. Glosförhör på resten av kapitlets ord är på onsdag. Jag lägger ut en övningslänk här på måndag, men det blir sent för vi är ju på filmhuset och ser filmen "Half Nelson" på måndag. Vi kommer hem ca 20.00. Här är en länk till en övning som vi hade i "chapter 2" men passa på och repetera.

Islam
Vi fortsätter arbetet med islam och ska nu lära oss mer om tron. Vi har fått följa Mohammed tills han blir en profet. Mycket intressant att lära sig om andra religioner.

Vilken storm, regn och rusk som har kommit från sydväst! Vi ses i morgon!
/Hellen

Inga kommentarer: