måndag, november 06, 2006

Vecka 45

Tillbaka i skolan!

Det var roligt att träffa eleverna igen! Vi sätter fart på de vanliga studierna igen. I engelska börjar vi med det nya stycket "The letter". Glosförhöret är på fredag denna vecka. Jag kommer att lägga ut länkar här så att det blir möjligt att träna effektivt. Den vanligaste metoden att någon förhör hemma är också helt ok. Jag kommer ihåg hur jag förhörde min storasyster på glosor, det var ganska roligt. I engelska grammatiken tränar vi denna på imperfekt, dåtid. Vi övar i skolan på multigram, när man får 30 rätt vet eleven när hon ska välja att använda imperfekt.

bilden karvade vi prydnadspumpor, dom blev riktigt fina. Eleverna får ta hem dem så kan ni sätta i ett värmeljus och lysa upp i höstmörkret.

Här hittade jag en rolig öving på nätet, man skall försöka använda alla figurerna och fylla hela kvadraten. Klicka på länken och upptäck hur finurligt det är.

I so börjar vi arbetet med riksdagen och det avslutas när vi besöker riksdagshuset och får en guidning där 27 november.

Ha det gott i höstmyset!/Hellen

Inga kommentarer: